نکته دوازدهم

زنان


اگر زنی‌ بخواهد شما را تنبیه کند با شما حرف نخواهد زد . مردها نام این کار را " تنبیه خاموش " گذاشته اند . تهدید زن به اینکه " دیگه نمی‌خوام باهات حرف بزنم " را باید جدی گرفت .



مردان


وقتی‌ " تنبیه خاموش " درباره ی مرد اجرا می‌‌شود تا حدود ( ۹ ) دقیقه مرد احساس نمی‌‌کند دارد تنبیه می‌‌شود و این سکوت را غنیمتی شمرده و احساس آرامش می‌کند .

نکته یازدهم

زنان


زن برای شرکت در جمع و ایجاد رابطه حرف می‌‌زند . اگر زنی‌ زیاد با شما حرف بزند ، یعنی‌ از شما خوشش آمده است . اگر حرف نزند ، اوضاع چندان خوب نیست . برای زن حرف زدن هدفی‌ روشن دارد : ایجاد رابطه و برقراری دوستی‌ ، نه بررسی‌ و حل مشکلات . زن می‌‌تواند با زنی‌ دیگر که از دوستانش است دو هفته به تعطیلات برود و پس از برگشتن و رفتن به خانه بلافاصله به او تلفن کند و دو ساعت با او حرف بزند .


مردان


برای مرد حرف نزدن کاملا طبیعی است . مرد حرف می‌‌زند تا واقعیت‌ها را به هم ارتباط دهد . مرد تلفن را وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات به دیگران می‌‌داند ، ولی‌ زن آن را وسیله‌ای برای ارتباط به حساب می‌‌آورد . مرد نفرت دارد بشنود که " ما باید درباره ی رابطه مان حرف بزنیم . " این چند کلمه می‌‌تواند حتی در دل‌ سوپرمن هم وحشت عمیقی بیندازد .

نکته دهم

زنان


در پایان یک روز پر از کار و دوندگی ، زن نمی‌‌تواند مشکلات را به راحتی‌ کنار بگذارد و اطلاعات را تا روز بعد انبار کند . نگرانی‌‌های او همچنان در ذهنش می‌‌چرخند . تنها راه رهایی از این نگرانی‌ها برای زن حرف زدن درباره ی آن‌ها و دریافت همدردی از طرف مخاطب است . بنابراین وقتی‌ زنی‌ در پایان روز کاری حرف می‌‌زند منظورش بیرون ریختن مشکلات است نه نتیجه گیری و راه حل آن‌ها .


مردان


در پایان یک روز پر از کار و دوندگی ، ذهن تک مسیره‌ای مرد می‌‌تواند مشکلات را به راحتی‌ کنار بگذارد . مغز مرد طبقه بندی بسیار منظم دارد و قدرت جداسازی و ذخیره اطلاعات را دارد . مرد می‌‌تواند مشکلات خود را به راحتی‌ در قفسه ی مخصوص خود در مغز بگذارد . وقتی‌ زنی‌ با آن‌ها صحبت می‌‌کند کافی‌ است حرف او را قطع نکنند و شنونده ی خوبی‌ باشند .

عشق آهنین

آیینه‌وار بودیم همراز سینه صافان

آن آهنین دل آمد درهم شکست مارا


Your image is loading...

نکته نهم

زنان


زن‌ها زبان آوران خوبی‌ هستنند . از آن لذت می‌‌برند و وقت زیادی صرف آن می‌‌کنند . در مغز زن مرکز معینی برای کنترل صحبت است که می‌‌تواند به طور مستقل ، زمانی‌ که مراکز دیگر کار می‌‌کنند ، به فعالیت خود ادامه دهد . این باعث می‌‌شود دخترها سریع تر و آسان تر از پسرها زبان خارجه یاد بگیرند و همین می‌‌تواند توجیه کند که چرا دستور زبان ، نقطه گذاری و املای دختران بهتر از پسران است و خط آن‌ها هم خواناتر از خط پسرهاست .

پس از یک مهمانی دختری نوجوان می‌‌تواند از همه جزئیات آن حرف بزند . چه کسی‌ چه چیزی گفت و به چه کسی‌ گفت . حال هر کس چطور بود . چه کسی‌ چه پوشیده بود . اگر از یک پسر جوان درباره ی همان مهمانی بپرسید من من کنان خواهد گفت : " ...‌ای ... بد نبود . "



مردان


برای مرد ، حرف زدن و زبان ، مهارت‌های مهم مغزی به حساب نمی‌‌آیند . او با نیمکره ی چپ مغز کار می‌‌کند و برای زبان در این نیمکره جای کمتری معین شده است . در بررسی‌‌های مغزی " ام.آر.آی‌ " مشخص شده است که وقتی‌ مرد می‌‌خواهد حرف بزند نیمکره ی چپ مغز او فعالیت شدیدی آغاز می‌‌کند تا مرکزی برای حرف زدن پیدا کند ، جای زیادی نمی‌‌یابد . مردان زبان آوران خوبی‌ نیستند .

پسران جوان در مدارس از نظر قدرت کلامی‌ پایین تر از دختران هستند . آن‌ها در زبان خارجی‌ ، زبان خود و هنر چندان درخششی ندارند و در مقابل بلبل زبانی‌های دختر‌ها احساس حقارت می‌‌کنند .

روز ولنتاین معمولا گٔل فروش‌ها به پسرها توصیه می‌‌کنند که با هدیه ی گٔل ابراز علاقه‌ کنند ، برای اینکه استفاده از واژه‌ها برایشان دشوار است . خرید کارت مناسب هرگز برای مرد مساله‌ای دشوار نیست ، چیزی که می‌‌خواهد روی آن بنویسد همیشه سخت است .

کابوس همه ی مردها

باربارا و آلن داشتند برای رفتن به مهمانی آماده می‌‌شدند . باربارا لباس جدیدی که خریده بود و می‌‌خواست به قول معروف حسابی‌ شیک کند . او دو جفت کفش آبی و طلایی را بالا گرفت و از آلن سؤالی کرد که همه ی مردها از آن وحشت دارند :

" کدوم یکی‌ به لباسم میاد عزیزم ؟ "

لرزه بر اندام آلن افتاد . می‌‌دانست کارش زار است .

" ... چیز ... هرکدوم که خودت می‌‌خوای ! "

باربارا بی‌ صبرانه گفت : " بگو دیگه کدوم بهتر دیده می‌شه ، آبی یا طلایی ؟ "

آلن با اضطراب جواب داد : " طلایی ! "

باربارا گفت : " مگه آبی‌ها ایرادی دارن ؟ کلی‌ پول بالاشون دادم ، اما تو از اول هم ازشون خوشت نمی‌اومد ، مگه نه ؟ "

شانه‌‌های آلن پائین افتاد : " باربارا اگه عقیده منو نمی‌خوای پس چرا می‌پرسی‌ ؟ "

مرد فکر میکرد که از او برای حل مشکلی‌ کمک خواسته اند اما وقتی‌ او مشکل را حل کرد اصلا از او قدردانی‌ نشد . در واقع باربارا سؤالی کاملا زنانه کرده بود . او از قبل تصمیم گرفته بود که چه بپوشد و نیازی به عقیده ی کسی‌ نداشت ، فقط می‌خواست طرف مقابل او را به خاطر زیبا دیده شدن تحسین کند .


استراتژی " کفش آبی یا طلایی "


اگر زنی‌ در حال انتخاب کفشی بپرسد : " آبی یا طلایی ؟ " بهتر است مرد به جای جواب بپرسد : " خودت کدام را انتخاب کرده‌ای ؟ "

اینجا زن کاملا حیرت می‌کند ، چون عادت کرده است مرد بلافاصله یکی‌ را نام ببرد . در جواب می‌‌گوید : " من ... فکر می‌کنم طلایی بهتر باشد ... "

واقعیت این است که او انتخاب خودش را کرده است . اینجا مرد باید بپرسد : " چرا طلایی ؟ "

و زن جواب می‌‌دهد : " برای اینکه زیورلاتم زرد است و لباسم هم نقش‌های زرد دارد . "

مرد زرنگ اینجا می‌‌گوید : " انتخابات معرکه است ! اینجوری خیلی‌ زیبا می‌‌شوی ... آفرین ! "

باور کنید شب بسیار خوبی‌ خواهند داشت ...

روایت

باستانشناسی در حین حفاری مکانی بسیار قدیمی‌ به چراغی کهنه و خاک آلود برخورد . وقتی‌ داشت غبار روی چراغ را پاک می‌‌کرد غولی از آن بیرون آمد و گفت : " تو مرا آزاد کرده‌ای ! من به یک آرزوی تو جامه عمل خواهم پوشاند . "


باستانشناس چند لحظه فکر کرد و گفت : " دلم می‌‌خواهد پلی بسازی بین فرانسه و انگلستان . "


غول چشمانش را گرد کرد و من من کنان گفت : " ببین من تازه از بطری بیرون آمده‌ام و دست و پایم خسته است . تو اصلا می‌‌دانی‌ فاصله انگلستان و فرانسه چقدر است ؟ چنین پلی از نظر ساخت غیر ممکن است . آرزویی دیگر بکن ! "


مرد لحظه‌ای درنگ کرد و گفت : " کاش می‌‌توانستم بفهمم چطوری با زن‌ها ارتباط برقرار کنم ... "


رنگ از روی غول پرید و پرسید : " پل یک طرفه یا دو طرفه ؟؟ "

نکته هشتم

زنان


زن به راحتی‌ می‌‌تواند چندین کار را در آن واحد انجام دهد و مغز او هرگز دچار مشکل نمی‌‌شود . او می‌‌تواند با تلفن حرف بزند و همزمان غذایی جدید بپزد و تلویزیون تماشا کند ، یا می‌‌تواند در حین رانندگی‌ رژ لب بمالد و به رادیو ی ماشین گوش دهد و با تلفن گوشی آزاد حرف بزند . علت این است که زن می‌‌تواند از دو نیمکره ی مغز در یک زمان استفاده کند . این است که بیشتر مردهای دنیا شکایت دارند از این که زنشان به آن‌ها می‌‌گوید بپیچ به راست در حالی‌ که منظورش چپ است .


مردان


اگر با مردی که دارد از روی کتاب آشپزی غذا می‌‌پزد صحبت کنید عصبانی‌ می‌‌شود ، برای این که نمی‌‌تواند هم از روی کتاب بخواند و هم گوش دهد . اگر با مردی که دارد ریش می‌‌زند صحبت کنید صورتش را می‌‌برد . اگر لحظه‌ای که دارد چکش می‌‌زند زنگ در به صدا درآید چکش را می‌‌کوبد روی انگشتش . اگر در حین رانندگی‌ با او صحبت کنید خروجی اتوبان را رد می‌‌کند . این‌ها تاکتیک‌های بسیار خوبی‌ برای انتقام گرفتن از مردان است .

این بازی دو مغز است

          Your image is loading...

            نیمکره ی راست                    نیمکره ی چپ

                طرف چپ بدن                     طرف راست بدن

                           خلاق                     ریاضیات

                          بصری                     کلام

                          حساس                    منطق

                            عقاید                    واقعیت ها

                             تخیل                    استنتاج

                      کلی‌ نگری                    تحلیل

                 نوای ترانه ها                     کاربرد

                  تصویر بزرگ                    نظم

                   فضا و مکان                    شعر ترانه ها

                      چند روندی                    والدینی

                                                       پرداختن به جزئیات


* اگر از مرد بپرسید : " آیا مغز او با مغز زن تفاوت دارد ؟ " پاسخ می‌‌دهد که فکر می‌‌کند دارد زیرا چند روز پیش در اینترنت چیزی درباره‌اش خوانده است ... اما زن در پاسخ این سوال بلافاصله می‌‌گوید : " البته که تفاوت دارد ، سوال بعدی ؟ "


سیستم‌های ارتباطی‌ بین دو نیمکره ی مغز زنان ۱۰ درصد ضخیم تر است و او ۳۰ درصد بیشتر نقاط ارتباطی‌ دارد . این است که او می‌‌تواند در حین راه رفتن حرف بزند و رژ لب بزند .


* مغز مرد غرفه بندی شده است . این است که آن‌ها در یک زمان تنها یک کار می‌‌توانند انجام دهند .