نکته نهم

زنان


زن‌ها زبان آوران خوبی‌ هستنند . از آن لذت می‌‌برند و وقت زیادی صرف آن می‌‌کنند . در مغز زن مرکز معینی برای کنترل صحبت است که می‌‌تواند به طور مستقل ، زمانی‌ که مراکز دیگر کار می‌‌کنند ، به فعالیت خود ادامه دهد . این باعث می‌‌شود دخترها سریع تر و آسان تر از پسرها زبان خارجه یاد بگیرند و همین می‌‌تواند توجیه کند که چرا دستور زبان ، نقطه گذاری و املای دختران بهتر از پسران است و خط آن‌ها هم خواناتر از خط پسرهاست .

پس از یک مهمانی دختری نوجوان می‌‌تواند از همه جزئیات آن حرف بزند . چه کسی‌ چه چیزی گفت و به چه کسی‌ گفت . حال هر کس چطور بود . چه کسی‌ چه پوشیده بود . اگر از یک پسر جوان درباره ی همان مهمانی بپرسید من من کنان خواهد گفت : " ...‌ای ... بد نبود . "



مردان


برای مرد ، حرف زدن و زبان ، مهارت‌های مهم مغزی به حساب نمی‌‌آیند . او با نیمکره ی چپ مغز کار می‌‌کند و برای زبان در این نیمکره جای کمتری معین شده است . در بررسی‌‌های مغزی " ام.آر.آی‌ " مشخص شده است که وقتی‌ مرد می‌‌خواهد حرف بزند نیمکره ی چپ مغز او فعالیت شدیدی آغاز می‌‌کند تا مرکزی برای حرف زدن پیدا کند ، جای زیادی نمی‌‌یابد . مردان زبان آوران خوبی‌ نیستند .

پسران جوان در مدارس از نظر قدرت کلامی‌ پایین تر از دختران هستند . آن‌ها در زبان خارجی‌ ، زبان خود و هنر چندان درخششی ندارند و در مقابل بلبل زبانی‌های دختر‌ها احساس حقارت می‌‌کنند .

روز ولنتاین معمولا گٔل فروش‌ها به پسرها توصیه می‌‌کنند که با هدیه ی گٔل ابراز علاقه‌ کنند ، برای اینکه استفاده از واژه‌ها برایشان دشوار است . خرید کارت مناسب هرگز برای مرد مساله‌ای دشوار نیست ، چیزی که می‌‌خواهد روی آن بنویسد همیشه سخت است .

نظرات 4 + ارسال نظر
اجلا سه‌شنبه 13 مهر 1389 ساعت 05:46 ب.ظ http://ajela.blogsky.com

خوب
اینا که همه خوبه
فقط من نمیدونم چرا این دو نیمکره واقعا وجود داره

حمید احمدی سه‌شنبه 13 مهر 1389 ساعت 10:00 ب.ظ http://hamidahmadi.blogsky.com/

خداییش من که روزی 25 ساعت با ملت حرف میزنم 80 درصد هم مطمئنم حرف منو نمی فهمن

می‌شه برداشت‌های متفاوتی داشت ...

یا شامل این اکثریت آقایونی ، یا حرفای تخصصی پزشکی‌ بهشون میگی‌ !!!

محمود چهارشنبه 14 مهر 1389 ساعت 01:14 ق.ظ http://photomh.blogsky.com

سلام عزیزم ممنون که به وبلاگم سر میزنی من هم همیشه از مطالبت لذت میبرم.

آشناس غریبه چهارشنبه 14 مهر 1389 ساعت 09:11 ق.ظ http://parsnarsis.blogsky.com

سلام
از حضور سبزت در وبلاگ محیط زیست جهانی متشکرم

امیدوارم در رشته تحصیلی که پیش گرفتی، موفق باشی

شما مختار هستی،‌که وبلاگم رو به لیست وبلاگهات اضافه کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد